.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال از یازدهم اسفند روز حضور حداکثری
هیجان مازندرانی‌ها در ساعات آغاز تبلیغات انتخابات مجلس
شمال نیوز: تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران همزمان با سراسر کشور صبح امروز سوم اسفند ۱۴۰۲ با گشایش ستادهای نامزدها در این مناطق آغاز شده که شور و حال انتخاباتی را در دیار علویان دوچندان کرده است.
هیجان مازندرانی‌ها در ساعات آغاز تبلیغات انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگاران ما از شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران حاکی از آن است از آغازین دقایق زمان تبلیغات مجلس شورای اسلامی، نامزدها در نقاط مختلف این شهرستان ها، ستادهای انتخاباتی خود را راه اندازی کردند و طرفدارانشان مبادرت به نصب پوسترها در تابلوها و جایگاه های تعیین شده، کرده اند.

 

گرچه در روزهای گذشته صحبت در رابطه مباحث انتخابات غیر رسمی مطرح بوده ولی از آغاز فعالیت های رسمی تبلیغات داوطلبان، بحث و گفت و گو در زمینه انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شدت گرفته و تنور انتخابات نیز در محافل خصوصی و عمومی داغتر شده است.

 

شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران را منتشر کرد که نام ۴۳۷ نفر از داوطلبانِ حضور در بهارستان در این فهرست دیده می‌شود.

 

بر اساس این فهرست ۴۶ نفر در حوزه انتخابیه آمل، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بابل، ۳۰ نامزد در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، ۴۳ نامزد در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، ۷۸ نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، ۷۴ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، ۴۶ نامزد در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد و ۳۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت برای انتخابات ۱۱ اسفند و نشستن روی یکی از کرسی‌های ۱۲ گانه مازندران در مجلس دوازدهم رقابت می‌کنند.

 

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

 

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

 

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائم شهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

 

طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی از ستاد انتخابات کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تا ساعت هشت صبح روز هشتم اسفندماه ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای در شهرها و روستاهای می تواند ادامه داشته باشد و پس از این زمان هر گونه فعالیت انتخاباتی ممنوع است.

 

اگرچه تبلیغات برخی از نامزدها به خصوص افراد سرشناس و مشهور که پیش از این سابقه نامزدی در انتخابات را داشتند به صورت محفلی و خانوادگی و تا حدودی با شرکت در مراسم و آیین های عمومی و در گستره شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی شروع شده بود شروع قانونی تبلیغات فرصتی را فراهم کرد تا سایر نامزدها نیز خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

 

بررسی میدانی خبرنگاران در ساعت ۲۴ چهارشنبه شب در شهرستان های غرب مازندران حاکیست هواداران نامزدها بازگشایی ستاد انتخاباتی را برای گرم کردن بیشتر تنور انتخابات در نخستین روز از شروع تبلیغات در دستور کار قرار دادند.

 

برخی از هواداران نامزدها نیز از آغاز زمان تبلیغات رسمی یعنی از ساعت ۲۴ شب گذشته پوستر و تراکت و بنرهای تبلیغاتی را در سطح شهرهای حوزه انتخابیه نصب کردند و شهر یکپارچه رنگ و بوی انتخاباتی گرفت و جنب و جوش خودروهای هواداران نامزدها در خیابان ها و معابر شهری و روستایی تبلیغات را دوچندان کرده است.

 

به گفته رییس ستاد انتخابات مازندران، تبلیغات تمام نامزدهای انتخاباتی از سوی دستگاه های نظارتی در شهرستان ها نظارت می شود و تخلفات انتخاباتی نامزدها نیز به شعب بررسی این تخلفات مستقر در دادگستری ها ارایه می شود.

وی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا مر قانون را در تبلیغات خود رعایت کنند.

 

همچنین فرماندار شهرستان نوشهر گفت: ملاک و معیار همه باید مر قانون باشد و مسوولان امر باید بستر ساز حضور حداکثری مردم در این عرصه سیاسی باشند.

 

هیجان مازندرانی‌ها در ساعات آغاز تبلیغات انتخابات مجلس

 

رستم زرودی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: انتخابات در ایران اسلامی دارای وجهه بین المللی است و باید با برگزاری یک انتخابات باشکوه و قانونمند نمایشی از شور و شعور سیاسی مردم ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.

 

وی بیان داشت: از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و طرفدارانشان می خواهیم قانون را رعایت کنند و به تبیین برنامه های خود پرداخته و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

 

شماری از شهروندان غرب مازندران در حاشیه آیین گشایش ستادهای نامزدهای انتخاباتی در این مناطق در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا شرکت مردم در این همایش ملی را وظیفه شرعی برشمردند و گفتند: ارایه طرح و برنامه و داشتن راهبردهای علمی برای برون رفت مشکلات شهرستان از سوی نامزدها بر شور و نشاط انتخاباتی می افزاید.

 

رضا رضایی کلارآبادی دانشجوی نوشهری گفت: هواداران نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تبیین دیدگاه های نامزد موردنظرشان را به مردم ارایه کنند تا مردم بهتر بتوانند نامزد کارآمد و ناکارآمد را تشخیص داده و انتخاب کنند.

 

وی اظهارداشت: گشایش ستادهای نامزدهای انتخاباتی در شهرستان نوشهر در ساعت آغاز فعالیت رسمی نشان می دهد که مردم در این دوره از انتخابات حماسه ماندگار خلق خواهد کرد.

 

رضایی کلارآبادی تصریح کرد: ما در انتخابات شرکت می کنیم چون ایران قوی و پایدار می خواهیم، ما برای انتخاب سرنوشت خودمان در همایش ملی روز ۱۱ اسفند در پای صندوق های شعب اخذ رای حاضر می شویم تا به دشمنان انقلاب اسلامی بگوییم به نظام وفاداریم و برای توسعه و تعالی کشورمان از هیج تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

خبرنگار ما در خیابان ۱۵ خرداد نوشهر با حاج روح الله شمسی که در مقابل ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای نوشهر در حال تماشای تبلیغات انتخاباتی هواداران بود از او پرسید پیش بینی تان از حضور مردم در رویداد سیاسی بگویید خلاصه گفت: حضور حماسی را شاهد باشیم.

 

شمسی تصریح کرد : ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی همچون گذشته در این دوره از انتخابات مشارکت گسترده خواهد داشت و این مهم را در ادوار گذشته به تجربه دریافتیم و دیدیم که هر ایرانی با هر رای توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.

 

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود./ ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.691 seconds.